from Lombok to Bali and back :) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu from Lombok to Bali and back :) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu

from Lombok to Bali and back :)

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 September 2014 | Indonesië, Lombok

Dit is ondertussen de derde keer dat ik deze blog schrijf, dus hij zal iets korter zijn dan geplanned denk ik ;)

Vorige week zijn we in de nacht van donderdag op vrijdag met de Ferry naar Bali gevaren. Er zaten naast mensen ook heel veel kakkerlakken op de boot. Uiteindelijk maar buiten gaan zitten, wat eigenlijk heerlijke was wat temperatuur betreft en wat ongedierte betreft, namelijk nagenoeg geen. Eenmaal in Bali begon om 5.30 een lange rit op de scooter naar de immigrasi voor visum verlenging. Daarna zijn we doorgereden naar Seminyak om Emma op te zoeken. Aisha ging daarna weer naar Lombok, ik bleef ongeveer een week bij Emma.
Eerste dag hebben Emma en ik rustig aan gedaan en lekker naar het strand geweest en een beetje rondgelopen in Seminyak. Wat mij opviel, veel toeristen, toeristische plaats, toeristische prijzen, maar daarbij ook toeristisch eten. Dus die avond lekker genoten van een erg lekkere cheeseburger (geen mac donalds maar housemade by restaurant).
De dag erna, zaterdag 20 sept, zijn we naar Waterbom Bali geweest. Dit is een waterpark met lange, korte, langzame, snelle, stijle, minder stijle en vooral veeeeeel glijbanen. Het hoogtepunt was toch wel de looping. Klaarstaan op een plateautje, 3,2,1 en bij 0 verdwijnt het plateautje en schiet je als een malle naar beneden (als een malle = heel erg snel), om vervolgens een looping te maken en tot stilstand te komen in de uitglijbak. Eerste keer best eng, maar achteraf bleek de countdown enger dan de glijbaan zelf :P Voor overzicht van het park, even googelen naar Waterbom Bali :)
Op zondag zijn we met een shuttlebusje naar Ubud gegaan. Dit is een matig toeristische plaats meer landinwaarts. Nog steeds toeristen en ook zulke prijzen, maar wel een stuk minder en de straten zijn wel weer echt Indonesië. Die dag plaatsje verkent en bij de toerist information geweest. Hier wilde we boeken voor Bali Zoo op maandag. Maar helaas was de Elephant trek al vol voor maandag :( Uiteindelijk onze plannen aangepast en was er gelukkig nog wel plek voor dinsdag. Daarom maandag naar monkey forest Ubud en palangang (denk ik) rijstvelden geweest. De apen in monkey forest zijn wilde apen, ze lopen overal en kunnen best brutaal zijn. Als je eten of drinken bij je hebt, ben je het sowieso kwijt. Zit het in je tas, dan proberen ze die open te maken. Kom je te dichtbij als ze eten, laten ze hun mega grote scherpe tanden zien. Wij hadden gelukkig onze tassen achtergelaten dus geen last gehad, maar moesten wel goed oppassen, want ze zaten echt overal. Er liepen een aantal soort 'rangers' rond. Die hielpen als de apen je lastig gingen vallen of zomaar op je sprongen. Ook kon je bij hen een pretzle krijgen, die legde ze dan op je hand en dan klom er een aap op je schouder. Dit hebben wij ook gedaan, hoewel er voor ons wel een mevrouw onder werd geplast, maar bij ons bleef het gelukkig droog.
Daarna op de scooter via de bungalow door naar de rijstvelden. Erg mooi en groot gebied met terrassen velden. Mooi plekje met uitzicht gevonden voor een drankje en een hapje. Al snel kwam er een oud vrouwtje in wat traditionelere kleding, of we fruit wilde kopen. We zeiden nee, vervolgens ging ze poseren voor een foto. Oke, dus wij een foto maken, als jij dat graag wil. Daarna ging gelijk der hand vooruit, money! Aha, weer wat geleerd. Neem geen foto's als mensen die je niet kent het vragen, want dan willen ze er geld voor. Dit vrouwtje maar iets gegeven, maar vervolgens iedereen afgeslagen die om take picture vroeg. Nog tussen de rijstvelden/terrassen gelopen en mooie foto's kunnen maken. Erg gaaf om eens van zo dichtbij te zien.
Dinsdag naar Bali Zoo :D We hadden er erg zin in. Om 10.00 startte onze Elephant trek. Een rit van 30 minuten op een soort bankje op de rug van een olifant. Ook nog een stukje door het water en daarna weer terug. Vooral erg hobbelig maar wel weer een hele ervaring. Eenmaal terug stond er een zookeeper met een grote wit/gele slang. Of we hem vast wilde houden. Emma wel, maar ik zo bang als ik ben voor slangen, natuurlijk niet. Ik heb nog wel naast Emma gestaan voor de foto en zelfs nog even de slang aangeraakt :D (trots op mezelf, wel raar gevoel). Daarna mochten we de olifanten nog voeren. Eerst stond er een 'vreemde' olifant maar later kwam 'Hati', de olifant waar wij op hadden gezeten, ook nog even langs. Hier hadden we goed de tijd om foto's te maken van en met de olifanten en natuurlijk even goed te voelen en te aaien hoe zo'n olifant nou eigenlijk voelt. Erg naar ons zing gehad. Daarna mochten we ook de dierentuin nog in. Ze hebben vooral heel veel soorten Gibbon apen en andere apen. En aardig wat verschillende soorten vogels. Verder nog veel meer dieren gezien maar teveel om op te noemen. Ook mochten we meerdere dieren vasthouden. Namelijk: baby krokodil, slang, meerkat, gibbon aap, roofvogels en papegaaien. Ergens in het theatertje voor de dierenshow hing een aapje aan een touw. We liepen die kant op en vroegen of we hem konden aanraken. Dat mocht. Als we ons vinger uitstaken pakte hij met z'n handje onze vingers vast, heel schattig. Ik stak nog een hand uit en voor ik het wist hing het aapje aan m'n schouders als een klein kindje die je optilt. Super zacht en schattig. Daarna werd hij gelijk weggehaald door een zookeeper en mee naar achter genomen. Anderen mochten hem niet zo vasthouden, alleen een andere aap later op de schouder. Ik had dus erg geluk en ben ook erg blij dat Emma gelijk foto's heeft gemaakt. Super vond ik het.
Op woensdag weer een shuttle busje genomen terug richting Kuta. Ik ben eerder uitgestapt omdat ik eerst de paspoorten moest ophalen bij de immigrasi. Emma ging door naar Kuta waar zij zou overnachten en vandaag haar vriendje zou ophalen van het vliegveld. Ik ben terug gevlogen naar Lombok, terug naar Aisha. Daar ben ik gisteravond weer aangekomen. Vandaag beetje uitgerust en gerelaxed. Morgen gaan we voor een weekendje naar Gili Trawangan.
Tot de volgende update :)

  • 25 September 2014 - 19:56

    Mam:

    Mooi onderhoudend verhaal weer. Zoveel dieren ook, schitterend. Ben benieuwd naar de foto's. En naar beneden schijten? Dat is weer 's wat anders :-D

  • 27 September 2014 - 13:49

    Cor Baljeu:

    Wat een prachtig verhaal! Had je zoiets verwacht? Als je daar was gaan werken, dan was dit waarschijnlijk niet mogelijk geweest. Geniet er dus maar van.

  • 27 September 2014 - 13:56

    Rein Kouwenhoven:

    Hallo Anne, het is voor het eerst dat ik je verhalen lees. Je hebt al heel wat meegemaakt. Ben heel benieuwd naar je verdere avonturen, dus voortaan ben ik er als eerste bij ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 December 2014

Singapore, lombok, flores, gili trawangan

15 November 2014

Nieuw Zeeland here I am

31 Oktober 2014

Hiking mt. Rinjani

31 Oktober 2014

Hiking mt. Rinjani

15 Oktober 2014

Sasak village en back to gili T
Anne

hier zal ik mijn ervaringen en belevingen tijdens mij naar Indonesië delen dmv wat reisverslagjes en foto's!!

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6056

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: