Sasak village en back to gili T - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu Sasak village en back to gili T - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu

Sasak village en back to gili T

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Oktober 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Hier weer een kleine update. Aisha haar baas uit Nederland (wel een indo) was in Lombok met zijn neefje uit Java. We hebben met z'n allen een dagtochtje gedaan. Eerst naar Sasak Village. Dit is een traditioneel dorpje in Lombok. De mensen wonen hier in huisjes die gemaakt zijn van bamboe. Verder is er veel handwerk. Zo maken ze zelf sarongs (sjaals) en dekens/doeken. Erg leuk om te zien. Hierna zijn we doorgereden naar Pantai Mahun (mahun strand). Weer een super mooi strand!! Nog niet zo bekend bij toeristen en daarom erg rustig. Super plek om even rustig de relaxen en te kletsen. Vervolgens zijn we vanaf Pantai Mahun terug gereden naar Senggigi. Een stuk voorbij het centrum van Senggigi hebben we vers geroosterde vis gegeten op het strand. Erg lekker, maar wel veeeeeeeeeeeel
!!
Omdat het neefje nog nooit in Lombok was geweest wilde Aisha haar baas hem graag Gili Trawangan laten zijn. Daarom hebben we vrijdag een dagtripje naar Gili T gemaakt. Het was erg warm, maar gili T is altijd top :) Aan het einde van de dag gedag gezegd tegen Aisha haar baas en zijn neefje. Zij zouden zaterdag weer terug vliegen. Daarna naar Senggigi om Di, chinese van mijn duikcurcus, te ontmoeten in Happy Cafe. En ook om Lisa, Nederlands meisje ontmoet op de boot terug van gili t, te ontmoeten. Erg gezellige avond gehad.
Zaterdag zijn Aisha en ik de uitdaging aangegaan en zijn we zelf op de scooter naar Lombok Timur gereden. Een rit van 2 uur. Maar met wat hulp voor de route ging het prima :D Daar hebben we met Roll afgesproken. Hij heeft ons meegenomen naar zijn opa en oma die een eigen handwerk winkeltje hebben. Ze maken hier werkelijk van alles van bamboe en kokosnoot. Was erg leuk om te zien hoe het gemaakt wordt!! Daarna Fajar opgezocht, was gegeten en weer naar huis gescooterd :)
Zondag een relax dagje gehouden. Wulan, een vriendin van ons, is langs gekomen. In de avond weer gezellig naar Happy Cafe.
Maandag in de ochtend afgesproken met Lisa om samen terug te gaan naar Gili T. Zij omdat ze vanaf daar naar Bali zou gaan dinsdag en ik om naar Darcy (DMT bij de duikschool) haar snorkletest mee te maken. Leuke avond gehad.
Dinsdag nog een duik gedaan in de middag naar Turtle Heaven. Veel en behoorlijk grote schildpadden gezien :D Blijft gaaf dat duiken. Vandaag, woensdag, weer naar huis gegaan. Voorlopig weer even in Lombok :) volgende week vrijdag gaan we dan eindelijk de Rinjani beklimmen, dus voor die tijd zullen we het lekker rustig aan doen :)

• 23 Oktober 2014 - 20:07

Rein:

Da's een stevig hoog bergje om te gaan beklimmen, Anne. Inderdaad verstandig om goed uitgerust eraan te beginnen. Succes!