beaches en monkey forest - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu beaches en monkey forest - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu

beaches en monkey forest

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 September 2014 | Indonesië, Lombok

Het is alweer een paar dagen geleden, maar wifi is hier niet overal beschikbaar.
De dag dat we naar Pink Beach zijn geweest was top. Pick Beach is nog niet zo heel lang bekend, omdat de toegangsroute naar het strand nog niet ontdekt was. Nu het iets bekender is onder de locals in de schoonheid van het strand achteruit gegaan (Aisha is er vorig jaar geweest, toen was het beter). Als toerist komt je alleen op deze plek als je locals kent volgens mij. De weg ernaartoe was namelijk 2 uur achterop de scooter waarbij de laatste 45 minuten over een weg gingen, die wij in Nederland niet eens een weg noemen. Vergelijkbaar met de zanderige hobbelwegen in Afrika. Wel een beetje eng, maar gelukkig kunnen Aisha haar vrienden heel goed scooter rijden! Op Pink Beach is bijna geen schaduw, dus zaten we gezellig met z'n allen in een grot, erg mooi. Helaas was het water niet diep genoeg om te zwemmen, daarom zijn we erna nog naar een ander strand gegaan. Dit strand was eigenlijk nog mooier. Bijna geen andere mensen, blauw doorzichtige oceaan en fantastisch uitzicht. En hier wel diep genoeg om te zwemmen. De zee hier is veel zouter dan in Nederland. De Indo's zijn fan van Selfie's. De jongens vonden het dan ook heel leuk dat ze m'n gopro konden lenen en onderwater selfies konden maken. Het resultaat, dichtgeknepen ogen en bolle wangen onderwater op de foto :P Na het strand zijn we met een auto terug naar Mataram gebracht. De auto was gehuurd, want een taxi is moeilijk te vinden in Timur, dus dat wilden de jongens wel voor ons doen. Wederom hebben we geld moeten verstoppen om de jongens terug te betalen. De mensen en de vrienden van Aisha zijn heel lief en behulpzaam hier.
Gister zijn we naar Monkey Forest geweest, zoals de indo's het hier noemen. Eigenlijk is het gewoon een route over een berg, met erg mooi uitzicht overal, maar er zitten heel veel apen. Je moet wel oppassen want de apen zijn brutaal. Wij hadden pinda's gekocht en die kan je ze gewoon geven, pakken ze netjes uit je hand. Maar je moet je zakje met pinda's goed beschermen, anders springen ze en pakken ze gewoon je hele zakje af. Ze hadden ook onze flesjes met palmbomensap van de scooters gejat. Wat lijken apen dan toch op mensen, dopje eraf draaien en fles aan de mond (zie foto's). Helaas waren we de goeie camera vergeten :( dus alleen foto's met mobiel, gelukkig hebben die tegenwoordig aardige kwaliteit zolang je niet inzoomt. Na monkey forest zijn we doorgereden over de berg en bij prachtige stranden uitgekomen. Vanaf de plek waar we zaten kon je de gili eiland heel goed zien. We zijn doorgereden om de berg en dit keer via de andere kant Sengigi ingereden. Daar hebben we Jagung (mais) gegeten, erg lekker :D
We zouden morgen (vrijdag) voor 4 a 5 dagen de Rinjani gaan beklimmen. Helaas is er begin van de week vuur geweest op de Rinjani, daarom is het nog niet veilig om dit weekend al te gaan. Roll, een vriend van Aisha, heeft beloofd dat we nog wel gaan, waarschijnlijk in oktober, als het weer veilig is. Als troost gaan we vanavond kamperen op een andere berg en zaterdag surfen bij een goeie spot voor beginners.

• 11 September 2014 - 21:52

Mam:

Mooie verhalen Anne, wat zie je veel moois en wat bof je met die vriendelijke mensen om je heen. Fijn dat het goed! En de berg hou je gewoon nog tegoed. X mam