Chille dagen en wederom mooie gebieden - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu Chille dagen en wederom mooie gebieden - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu

Chille dagen en wederom mooie gebieden

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 September 2014 | Indonesië, Lombok

We zijn weer een paar dagen verder. Donderdag op vrijdag zijn we wezen kamperen. Het was eigenlijk niet heel ver weg van de bewoonde wereld, maar wel een stukje een berg op met de scooters (100m lopen is voor een indonesische al teveel). Eenmaal boven was het al donker, maar hadden we een prachtig uitzicht over Mataram en meerder plaatsen. Foto's worden nooit zo mooi als in het echt, zeker niet in het donker, dus die zwarte vlakken zal ik jullie besparen ;) Zoals het hier hoort hebben de mannen de tentje opgezet en hebben wij vrouwen toegekeken. Daarna vuur gemaakt en Jagung (mais) geroosterd op het vuur. Slapen bij kamperen is hier gewoon in je slaapzak op de vloer van je tentje, geen matje dus. Nou is dat niet heel erg, maar is was precies toen behoorlijk verkouden waardoor ik erg slecht geslapen heb. Daarom hebben we vrijdag een relax dagje gehouden in de kokosan. Eerst gaan slapen en daarna chillen met de airco aan ;)
Zaterdag ben ik met Saoki, vriendin van Aisha, naar Selong beach geweest. Daar is het veiliger voor beginnende surfers, omdat er minder koraal is waar je op kan vallen en open kan halen. Echter de route ernaartoe was niet veiliger. Eerst zijn we zelf aangereden door een imbeciel die ineens opzij ging terwijl wij daar al reden. Gelukkig alleen een mini schrammetje en zijn we niet gevallen. Nog geen minuut later een hard toeterende bus (onderweg naar vliegveld) achter ons. Wij maken plaatst, hij haalt in, nog een bus haalt in en dan een harde knal. Omdat de bussen naar het vliegveld moeten rijden ze als imbecielen zo hard. Voor de bussen reed politie en ambulance met zwaailichten onderweg naar iets, daardoor ontstond een kleine file. De voorste bus remde netjes af, maar de 2e bus niet optijd. Keiharde knal. Spiegel eraf, halve bumper eraf, allemaal glas op de weg en gewoon doorrijden. Locals pakten gelijk onderdelen van de weg, zodat ze die zelf kunnen gebruiken. Wij hebben maar even gewacht voor we weer verder gingen.
Eenmaal op Selang strand, super mooi uitzicht en weer een super strand. Wel veel toeristen, dus ik was hier niet de enige blanke of Hollander. Met surfen eindelijk geleerd te staan en dat is dan ook gelukt :D:D
Zondag kwamen er wat vrienden langs voor foto's van pink beach. Echter hadden ze wel een stickje bij zich, maar hun camera waren ze vergeten (dat was de reden dat ze kwamen :P). Maandag afgesproken met een andere vriend van Aisha, hij is ook guide op Lombok. Dus vandaag, dinsdag, ben ik samen met hem op pad geweest. We zijn naar Sembalun geweest aan de voet van de Rinjani. Het is hier iets cooler en daardoor worden veel groenten hier verbouwt en ook aardbeien. JJ (zo heet hij) heeft me meegenomen naar een vriend van hem, waarna we een rondleiding kregen over zijn boerderij (groente boerderij). We hebben de volgende groenten gezien: tomaat, ui, knoflook, rode peper, broccoli, aardappel, bonen (hier boontjes), snijbonen. Het was erg leuk om te zien en alles met de hand. Hierna zijn we naar JJ z'n vrouw gegaan die woont in central Lombok in een dorpje. Hij wilde laten zien hoe central Lombok anders is dan bijv. Mataram. Zijn familie was erg vriendelijk en boden gelijk aan dat we daar konden slapen enz. (dat doet bijna iedereen hier). De mensen zijn allemaal heel vriendelijk en ik wordt veel aangesproken omdat ik blank ben. De ouderen raken me soms ook aan omdat ik blank ben. Als de mensen je aanspreken en allemaal vragen stellen zijn ze niet opdringerig dus is het vaak best gezellig een kort babbeltje. Onderweg naar huis begon het te regen, voor het eerst hier sinds we er zijn. Maar het was niet meer dan een miezerbui. Wel een beetje eng omdat we over de natte weg op de scooter moesten. De totale heenweg van vandaag was zo'n 2,5 a 3 uur. En de terugweg ook zoiets. Mijn billen hebben de scooter dus wel even gezien voor vandaag. Het is ondertussen na 00.00 dus ik ga snel slapen. Selamat Tidur alvast! (slaap lekker)

  • 16 September 2014 - 19:25

    Tante/connie:

    Zijn de wegen daar goed, Anne ? of speelt dat ook nog een rol bij de ongelukken ? Je bent er in ieder geval
    goed vanaf gekomen/vast een engeltje op je schouder !
    Heb gisteren zitten grinneken: belandde in (ik denk) een chat van jou met een vriend (op FB maar kon het later niet meer terugvinden) , hij had het over een "djinn on a bottle" (haha, geen 'gin in a bottle') - oftewel
    een tovenaar op een vliegend tapijt. Geinig !
    Ik hoop dat je lekker (zacht) geslapen hebt.

  • 16 September 2014 - 19:31

    Tante/connie:

    Mooie foto's

  • 21 September 2014 - 09:42

    Anne Duindam:

    De wegen verschillen een beetje. Sommige zijn prima, anderen zitten vol met gaten en weer anderen zijn geen wegen te noemen. Maar de ongelukken die ik heb gezien kwamen niet door de weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 December 2014

Singapore, lombok, flores, gili trawangan

15 November 2014

Nieuw Zeeland here I am

31 Oktober 2014

Hiking mt. Rinjani

31 Oktober 2014

Hiking mt. Rinjani

15 Oktober 2014

Sasak village en back to gili T
Anne

hier zal ik mijn ervaringen en belevingen tijdens mij naar Indonesië delen dmv wat reisverslagjes en foto's!!

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 6052

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: