Vliegen en een Topstad - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Anne Duindam - WaarBenJij.nu Vliegen en een Topstad - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Anne Duindam - WaarBenJij.nu

Vliegen en een Topstad

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 September 2014 | Taiwan, Taipei

maandag 1 september was het dan eindelijk zover. Voor 3,5 maand naar Indonesië met Aisha samen. Op Schiphol al 6x verkeerd gelopen (dat was om de ouders gerust te stellen) maar uiteindelijk het vliegtuig gevonden. Nog even een liter vocht naar binnen gewerkt (5 jaar terug waren de regels nog anders) en toen tijd om te boarden. Eerste meevaller, er hadden mensen betaald om op onze stoelen te zitten, dus werden wij verplaatst van de WC naar de vleugel :D Na ruim 16 uur vliegen, met 1 tussenstop, aangekomen op Taipei Taoyuan International Airport. Hier zowaar, net als bij de transfer op Bangkok, in één de juiste weg gevonden en een juiste bus naar Taipei main station. Onderweg al met verbazing naar het verkeer gekeken, alles door elkaar, maar toch zit er structuur in.
Het vinden van het hotel was een grotere uitdaging. Maar gelukkig zijn de mensen in Taipei heel vriendelijk en proberen ze engels te spreken of halen iemand erbij die engels spreekt. Als dat niet lukt lopen ze gewoon bijna mee tot de plek waar je moet zijn. Even gerelaxed op de prima hotelkamer en toen in de al opkomende schemering (19.00) snel op zoek gegaan naar de Taipei 101. Tot 2007 het hoogste gebouw van de wereld. Een prachtig uitzicht gehad over verlicht Taipei en onderweg naar de 101 nog een mooie tempel en parken tegen gekomen.

Nu snel gaan slapen (huidige tijd hier 00.18) want om 5.00 moeten we terug naar het vliegveld voor onze laatste twee vluchten Taipei --> Bali en Bali --> Lombok

Mam sorry voor eventuele spel- en interpunctie fouten ;) Ik probeer erop te letten :)
Foto's volgen later en een aantal al op facebook!

• 02 September 2014 - 23:53

Mam:

Leuk! Kunnen we helemaal meeleven met je belevenissen.

• 03 September 2014 - 01:24

Grote Broer:

Jeej een blog! Zo kunnen we je toch nog een beetje in de gaten houden. En bereid je maar vast voor, want Abma heeft mij gechallenged voor de ALS Ice Bucket.... ;-)

• 03 September 2014 - 11:08

Tante:

Hiep hiep hoera : een blog ! en een goed begin - kijk uit naar de volgende !

• 03 September 2014 - 11:29

Pap:

Helemaal te gek, het filmpje vanaf de 101 was echt leuk.