Van super lief Taiwan naar bitchie Bali (airport) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu Van super lief Taiwan naar bitchie Bali (airport) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anne Duindam - WaarBenJij.nu

Van super lief Taiwan naar bitchie Bali (airport)

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 September 2014 | Indonesië, Lombok

Om 4.15 de wekker afgelopen woensdag. De bussen naar het vliegveld van Taipei zouden vanaf 5.00 rijden. Bij het busstation bleek echter op de lichtborden dat de eerste bus na 5.30 zou vertrekken (op de gewone bordjes bij de halte stond wel 5.00). Gelukkig gelezen dat taxi's betrouwbaar zijn, ook voor vrouwen, dus een taxi gepakt naar het bussenplatform waar alle bussen komen. Hier rijden de bussen wel vanaf vroeg naar het vliegveld. Hele lieve taxichauffeur die ons volgens mij niet een de volle mep heeft laten betalen. Vervolgens bijna verdwaald, maar toch de juiste bus gevonden en optijd op het vliegveld gekomen. Eenmaal op Bali aangekomen, moet je eerst door de Immigrasi. Omdat wij gelijk door zouden vliegen naar Lombok, wisten we niet zeker of we een formuliertje moesten invullen. Eenmaal bij de immigrasibali (na 30 min) bleek dit wel te moeten. In plaats van het binnen 2 min samen met ons in te vullen, vond deze meneer het leuk om ons terug te sturen, het in te laten vullen en vervolgens opnieuw in de rij te laten staan. Dit maal duurde het ruim een uur voor we aan de beurt waren. Daarna gelukkig onze koffers nog gevonden bij LOST LUGGAGE. Toen maar gekeken of we vast in konden checken (overstap waar 5 uur tussen zat). Dit kon en die mensen waren zelfs een beetje aan het haasten. Wij een plekje zoeken om de uren door te brengen bij de gate, zien we ineens ons vluchtnummer met de tekst: NOW BOARDING. Bleek dat onze vlucht even 5 uur was vervroegd. Geluk gehad dus!
Ondertussen veilig in onze bungalow in Sengiggi, Lombok, met WIFI. Vandaag met 2 vrienden van Aisha gezocht naar een ander huis in Mataram. Morgen vertrekken we naar en kokosan waar we een maand zullen verblijven. Minder luxe dan de bungalow maar net ruim genoeg en een stuk goedkoper :) In deze maand gaan we ook opzoek naar een groter huis voor erna waar Aisha ook kan gaan wonen, in ieder geval tot ze terug gaat/moet naar Nederland.
Omdat er in de Kokosan geen wifi is en wifi-burgers hier moeilijk verkrijgbaar zijn, kan ik nog niet voorspellen wanneer mijn volgende blog komt, maar hij komt vanzelf ;)

• 04 September 2014 - 20:35

Tante:

Hadden jullie een geluk bij de overstap ! Mooie foto's - en kon je de mango ruiken ? Vers van de boom ?

• 04 September 2014 - 22:30

Anne:

Ja, de mango rook heerlijk :) en smaakte goed :)